FAQ

Vragen

  1. Wat zijn de grijze blokken onder de grootte?
  2. Waarom worden mijn downloads onderbroken in Chrome?
  3. Tussen de resultaten staat materiaal waarvoor ik het copyright bezit. Hoe kan ik deze resutaten verwijderen?
  4. Kunnen jullie een nieuwsgroep toevoegen?
  5. Waarom is de groep die ik aangevraagd heb niet beschikbaar?
  6. Ik heb iets gedownload dat spam of malware lijkt te zijn, hoe kan dat?
  7. Ik heb een aantal ZIP/RAR/etc bestanden gedownload, maar de bestanden zijn beveiligd met een wachtwoord, waarom is dat?
  8. Waar kan ik antwoorden op overige vragen vinden?

 

Q: Wat zijn de grijze blokken onder de grootte?

De grijze blokken visualiseren de grootte van een resultaat:

  • 1 blok zijn de kleinste resultaten (bytes of kilobytes)
  • 2 blokken zijn iets groter (megabytes)
  • 3 blokken zijn de grootste resultaten (gigabytes)

Q: Waarom worden mijn downloads onderbroken in Chrome?

Een aantal gebruikers heeft ons gemeld dat het gebruik van AVG 2012 en Chrome problemen geven bij het downloaden. Chrome geeft aan dat de download is onderbroken. Het probleem wordt veroorzaakt door AVG 2012 en wij raden aan om de functies 'Search-shield' en 'Surf-Shield' uit te zetten om dit probleem op te lossen. Wij bedanken onze gebruiker dec4 voor deze oplossing!

Q: Tussen de resultaten staat materiaal waarvoor ik het copyright bezit. Hoe kan ik deze resutaten verwijderen?

U kunt deze laten verwijderen door contact met ons op te nemen via de Notice & Takedown knop boven de resultaten. We zullen uw verzoek dan zo spoedig mogelijk verwerken, normaal gesproken binnen een dag.

Q: Kunnen jullie een nieuwsgroep toevoegen?

Ja, we kunnen nieuwsgroepen toevoegen aan de lijst met groepen die we indexeren, u kunt hiervoor ons formulier invullen en sturen. Maar, wij zijn geen usenetprovider, dus we kunnen geen NIEUWE groepen toevoegen aan Usenet, alleen bestaande groepen zullen opgenomen worden op de site (zie ook de volgende vraag)

Q: Waarom is de groep die ik aangevraagd heb niet beschikbaar?

Hoewel wij onze informatie bij meerdere usenetproviders vandaan halen is het mogelijk dat op dit moment geen van deze providers de groep ondersteunt. Neem in dat geval contact op met één of meer providers (zoals Giganews, Astraweb, XSNews, UseNetServer, Eweka, etc.) om deze groep toe te laten voegen. Zodra de groep beschikbaar komt bij één van onze providers zal deze automatisch beschikbaar komen op NZBIndex. (zie ook de vorige vraag)

Q: Ik heb iets gedownload dat spam of malware lijkt te zijn, hoe kan dat?

Wij hebben geen invloed op wat er wel of niet gepost wordt in nieuwsgroepen, en helaas is de hoeveelheid spam de afgelopen tijd flink toegenomen. We maken al gebruik van geautomatiseerde tools om spam tot op een bepaald niveau te filteren, maar nog niet alle spam wordt daarmee tegengehouden. Als u resultaten tegenkomt waarvan u zeker weet dat het spam is kunt u dit aangeven via de Spam knop boven de resultaten.

Q: Ik heb een aantal ZIP/RAR/etc bestanden gedownload, maar de bestanden zijn beveiligd met een wachtwoord, waarom is dat?

Nogmaals, wij hebben geen invloed op wat er gepost wordt in nieuswgroepen. Het is mogelijk dat mensen dingen uploaden die voor een beperkt publiek bedoeld zijn. We gebruiken al geautomatiseerde tools die proberen om deze wachtwoord-beveiligde collecties te herkennen, zodat we dit aan kunnen geven in de zoekresultaten, maar deze software herkent niet alles. Als u collecties met een wachtwoord tegenkomt, waarvoor nog niet in de resultaten aangegeven wordt dat dit zo is, kunt u dat ons laten weten via de Spam knop, boven de resultaten.

Q: Waar kan ik antwoorden op overige vragen vinden?

De site binaries4all.nl biedt veel handleidingen en antwoorden voor allerlei zaken omtrent Usenet.

WISE solutions • Rijnlaan 24 • 3522BN Utrecht, Netherlands © NZBIndex 2016
Disclaimer